marți, 5 noiembrie 2013

Repetata moarte a idolilor

Zilele trecute am fost impus de circumstanțe să apelez la linia fierbinte a Agenției Pentru Protecția Consumatorului (022 741464, http://consumator.gov.md/). Vroiam să mă consult în legătură cu refuzul personalului unui magazin de a accepta reparația, în baza garanției, a unui produs cumpărat de la ei.

În discuția cu doamna de la linia fierbinte am aflat doua lucruri utile:

  1. Dacă reprezentanții magazinului refuză să accepte reparația produsul (cumpărat de la ei), însă nu doresc să argumenteze în scris cauza refuzului, cel simplu este să le trimiteți acest produs prin scrisoare (colet)  recomandată. În acest caz ei sînt obligați fie să accepte produsul, fie să vă  scrie de ce nu-l acceptă.
  2. Dacă nu vi se oferă registrul de reclamații sau nu vrea nimeni să vă semneze plîngerea în formă liberă. Cel mai simplu este să scrieți o plîngere despre acest fapt la adresa Agenției Pentru Protecția Consumatorului.

Soluțiile de mai sus funcționează, sînt legale și vă scutesc de discuții neplăcute (nervoase) cu personalul fie incompetent, fie fricos, fie arogant. Dar atenție: acest soluții ne spun că în momentul apariției nedreptății, nimeni nu are să vină sa vă ajute. Nu puteți suna la cei de la Agenție cum a-ți suna la poliție cerîndu-le să vină chiar atunci pentru a clarifica lucrurile și a întocmi, dacă e cazul, un proces verbal.

Mulți (printre care și eu) au iluzia că doar venind undeva și evidențiind faptul că se încălcă legea imediat vor obține satisfacție. Este o abordare care trebuie evitată. Trebuie să fii gata întotdeauna să te descurci singur...

În acest context îmi aduc aminte de o frază din Fundația lui Isaac Asimov și anume: „Legile lui Seldon îi ajută pe cei ce se ajută singuri”[Isaac Asimov, Fundația. Fundația și Imperiul, Biblioteca Adevărul 2010, Vol. 86, p. 313].

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu