luni, 18 august 2014

Fundațiile și oamenii

„Fundația. Fundația și Imperiul” și „A Doua Fundație” (de Isaac Asimov) le-am citit dintr-o răsuflare. Am fost cucerit de fundamentarea logică a gîndurilor și acțiunilor personajelor, care în consecință au contribuit la deznodăminte neașteptate și uimitoare. Nu am fost surprins cînd mai tîrziu am aflat că autorul a fost biochimist.

După o perioadă am descoperit și celelalte fundații: „Preludiul Fundației”, „Fundația Renăscută” „Marginea Fundației” și „Fundația și Pămîntul”. Am fost iarăsi încîntat de lectură. Impresionat de eroii care și-au sacrificat viața pentru ca omenirea să iasă din impas. Printre aceștia un robot care timp de 20 de milenii și-a îndreptat toată silința sa (pozitronică și telepatică) doar pentru bunăstarea omenirii.

Însă... cu toate că în aceste romane omenirea explorează universul, colonizează și tera-formează planete, calătorește prin hiperspațiu, adică în ciuda super dezvoltării tehnologice, oamenii au rămas aceiași (nedezvoltați, primitivi): lacomi, meschini și plini de prejudecăți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu